Service av Mercedes personbilar.
Vi är service specialister på Mercedes personbilar
med över 30 års erfarenhet , vi servar även nya bilar med digital-service bok .
Vi köper sen 2019 mycket MB delar direkt från Tyskland , detta gör att vi kan vara 10-40 % billigare än tex Mercedes-Benz i Sverige för
samma åtgärd med orginal delar.
Använder orginaldelar och följer Mercedes service och reparations anvisningar till punkt och pricka samt diagnos mm utföres med MBs
egna Xentry- DAS diagnos datorer av senaste typ.
Mångårig erfarenhet av AMG bilar och special MB bilar.
Vi tillhandahåller gratis lånebil vid överdagen service eller rep om detta bokats i förväg.
Motorrenovering / Vi är MOTORRENOVA sen 2019
+ priser under rubriken Prislista & Reservdelar
Topplocks & motorblock planfräsning.
Cylinderborrning.
Cylinderhoning med styrd maskin. SUNNEN och en ROTTLER.
Vevaxelbalansering RAKA motorer , 4 & 6 & 8. ( V8 & 5a är på G. )
Topplocksrenovering.
Ventilsätesfräsning med styrd maskin. SUNNEN VT-60.
Viktjustering.
Demo / mont av i krympta kolvbultar.
MIRA fräsning.
Ventilstyrnings byte.
Provtryckning.
Tvättning hetvatten , med BUPI tvättmaskiner.
Ventilslipning ner till 3mm skaft.
Ventils-spel justering.
Tändstift-gänga renovering.
Glasblästring av små delar.
Ultraljuds tvätt av små delar.
Svarvning av bromsskivor och trummor med special maskin.
Tillverkning av special motordelar.
Effekt test i rullande landsväg.
Topplocksportning och trimning / effektökning.
Svarvning av svänghjul.
Vevaxel-polering / micro-polering.
Uppmätning av lagertoleranser och cylindrar.
Bensin & e85 spridar test maskin med ultraljuds rengöring.
Line honing ramlagergång 45-100 mm.
Diesel & Bensin spridar test.
Just kolvring gap i styrd maskin.
2-takt cyl borrning & honing från 38mm till ca 120mm.
Svänghjuls-slipmaskin + tryckplattor & bromskivor (Juni 21)
Våtblästringsmaskin för rengöring av tex alu delar till nyskick (Juni21)
Vevaxelslip är på G , börjar slipa under somaren 2023 .
2021 Våt -blästring av alu delar .
Filning av kolvrings gap i styrd maskin.
Spridar test maskin även för direkt insprutade bensinare.
Hydraulisk vevaxel rikt
Diamanthoning till ventilstyrnings honing = 100% rakt resultat.
Till dig som vill ha pris på service eller reparation.
För att kunna ge er ett korrekt pris / offert om det önskas baserat på den service info som finns i din bils service system så tillhanda håller vi i många fall en länk som vi mailar er med info om hur ni får ut service koderna som all service beräknas på, dessa koder genererar korrekt service protokoll så bilen får den service den kallar på och inga upp trissade service priser och onödiga åtgärder här med kan uppstå.
Ni är även välkommna att bara KÖRA inom så visar vi hur man får fram service koderna samt kan omg ge en korrekt offert.
Koderna tar man fram med ratt knapparna och de visas i hastighetsmätaren och dess info menyer.
Priser på A service inkl Digital-servicebok inskriving.
Olje-service , grundservice * . Priser från 1950kr
*Priser på ev tilläggsarbeten är ej inkluderat men som er bil ev kallar på via sin ASSYST service modul kan tillkomma.
Volvo Röd - Vitblock - D24 - MB M104 - BMW M50 - 2jz mm.
Vi har under 25 år utvecklat och renoverat Volvos röd & vit blockare b18-b20 samt b21-b230 för banracing och rally men jobbar även med std renovering för veteranbilar samt Volvos röda marin motorer samt även D24an i bil och båt.
De senaste åren har b18-b20 samt b21-230 blivit mycket populära igen pga det stora intresset från historisk banracing och rally.
Erbjuder service/renovering och uppgradering av dessa motorer , med modern maskinpark och uppgraderings delar som är moderna och väl beprövade med bästa kvalite, men fortfarande är godkännda i många fall för historiska klasser.
D24 har fått ett rejält uppsving vad det gäller antal fordon i drift nu mera och jag har renoverat många många sådana sen 80 talet och har stor know how på dem , men även lille brossan den 4 cyl VW diesel 1.6 - 1,9D -TD - TDI + 5 cyl.
Bygger och renoverar årligen många MB M104 - BMW M50 med div efterföljare , 2JZ - Nissan mm , Lång erfarenhet av Turbo + sugisar.
Många gånger så kan det vara så att tex uppgradering av ditt befintliga topplocks kanaler + förbränningsrum + en modern kamaxel och grenrör gör en väldigt stor skillnad , = bättre register , bättre brännsleförbrukning etc.
Gör årligen många uppgraderingar på redan befintliga tävlingsmotorer , tex i samband med en renovering. Om kunden vill ha testat bilens prestanda före och efter renovering så gör vi detta i vår rullandelandsväg i samband med renoveringen / uppgaderingen, ni får allt på papper . Justering av tändning och brännsle gör vi också om så önskas för bästa resultat.
Kunder som har en bra befintlig motor som vi service-renoverat med riktig honing , ny balansering av vevaxel / vevstakar/kolvar, översyn topplockskanaler , fjädrar /ventiler / säten etc har rapporterat mycket goda resultat.
Så har ni frågor eller vill ha priser , hör gärna av er.
Givetvis så gäller ovs info även andra fabrikat.
Ex .Volvo-Mercedes-Ford-BMW-Lotus-Jaguar-Opel.